mandag 7. desember 2009

Julekalender: 7./8. desember

Klokken er 01:15 og det er ikke 7. desember lenger. Men her kommer en liten post som er god nok for to julekalenderluker. Radka Toneff er en av mine desiderte favoritter innen kvinnelige jazzvokaler, også er hun i tillegg norsk. En skukke tru det. Jeg tør påstå hun var noe av det mest interessante man har sett i norsk jazz. Lost in the stars minner litt om Vårherres klinkekule av Erik Bye, og hvis du hører etter på teksten (..He held all the stars in the palm of his hand..) så skjønner du hva jeg mener. Her får du begge sangene, som begge får meg til å se for meg at Gud (hvis han hadde eksistert) står med alle stjernene og planetene i hånden og ikke vet helt hva han skal gjøre med dem.




(Litt corny det slideshowet her, men jeg fant ikke noen andre versjoner.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar