fredag 30. april 2010

Dagens fangst: En hel del!

Første eksamen overstått og lønning inn på konto feires selvsagt på Platekompaniet, Oslo City. Det forundrer meg alltid hvor hyggelige de er der tross i metervis med kø av utålmodige og irriterende kunder som skal ha den dærre siste til hu dærre som var på Skavlan vettu, sist helg. Jeez.. Uansett. Jeg bladde som vanlig gjennom Super Budget-hylla og jommen var det ikke ganske mye bra der i dag! Jeg fant til og med Cold Mailmans How To Escape Cause And Effect som jeg selvfølgelig anbefaler alle å løpe og kjøpe. Egentlig var den store planen å kjøpe Broken Bells debutalbum (som jeg så varmt omtalte tidligere i år), men da jeg kom inn i butikken glemte jeg den helt og endte opp meg å snuse rundt på helt andre ting - som resulterte i denne godtposen her:
- Mattias Hellberg, kjent fra mine svenske yndlinger Hederos & Hellberg samt noe samarbeid med T.S.O.O.L. på plata Origin Vol 1., sin soloplate fra 2004.
- Nick Drakes Brayter Layter (1970) på SuperBudget (!!), men uten booklet. Jaja, jeg får tegne noe selv.
- Susanne "jeg har en mørk side også" Sundførs meget omtalte The Brothel (2010) som jeg akter å gi ikke bare èn sjanse til men mange. Dama er tross alt en knallgod låtskriver.
- The Boo Radleys Wake up! (1995). Jeg har bare en EP (It's Lulu), med dem fra før og gleder meg veldig til å høre mer av disse gledessprederne.
- Og til sist Suburban Kids With Biblical Names' (SKWBN) sin #3 fra 2005. Knallfin indieaktig pop med masse driv og meget, meget god stemning. Altså, ikke nødvendigvis gla'-pop, men god stemning. Skjønner?

Ikveld skal jeg tilbake til 80-tallet med svigerfar Lars og se/høre Ultravox på Sentrum Scene! Jeg håper på mye synth sånn at jeg kan se og lære. Apropos egen læring: Sjekk for all del ut Groove.no sin spalte Rastløs der de filmet oss spille låta Time Is Of The Essence akustisk. Og her er bildedokumentasjon av den innkjøpte herligheten. God helg!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar