mandag 12. april 2010

Raw Monday

Belle & Sebastian kommer til Slottsfjell, Iggy & The Stooges til Øya. The Sountrack of Our Lives slipper snart en ny EP. Ja, i det hele tatt er det mye å glede seg over i musikkens verden om dagen. Jeg får ikke hørt så mye ny musikk som jeg skulle ønske om dagen, men jeg rakk i det minste en liten tur i platebutikk før jobb igår, og rasket med meg Iggy & The Stooges' Raw Power (1973) og Becks Mutations (1998). Ifølge min kjære, og selvfølgelig "alle" andre er Raw Power noe av det, ja, råeste som er blitt laget - og det i forkant av punken (!!). Leste forøvrig en finfin artikkel i Dagsavisen om den Bowie og Iggy-produserte plata med mye fin fakta. Ser jo da selvfølgelig at det nå skal gis ut en remastring med diverse ekstramateriale og bonusstæsj, men det får være for den avanserte Iggy-lytter. Jeg forereder meg på et stykke knalltøff plate med en kopp sterk morgenkaffe før jeg begir meg ut i mandagen med Raw Power i ørene.

1 kommentar: